تاثیر هاوینگ سه گانه اتریوم بر قیمت ETH | ایریتال
خبر روز

هاوینگ سه گانه اتریوم چیست و چه تاثیری بر این رمز ارز می‌گذارد؟

پیش از به‌روزرسانی Merge که مکانیزم اجماع PoW را برای همیشه تبدیل به اجماع اثبات سهام می‌کند، اتریوم با پدیده‌ای جدید که با عنوان «Triple Halvening» یا هاوینگ سه گانه اتریوم شناخته‌ می‌شود، مواجه است. مهندس بلاک چین مونتانا ونگ توضیح می‌دهد که هاوینگ سه گانه اتریوم واقعا چیست.

نیمه‌سازی یا هاوینگ مفهومی است که برای الگوریتم استخراج بیت‌کوین اعمال می‌شود که هر چند سال یک‌بار مقدار سکه‌های اعطا شده در هر بلاک را به نصف کاهش می‌دهد. این مفهوم فشار کاهش‌دهنده‌ای بر قیمت دارایی در بازار ایجاد می‌کند، زیرا ماینرها به دلیل کاهش عرضه در دستان خود، فشار فروش کمتری را ایجاد می‌کنند.

تاثیر هاوینگ سه گانه اتریوم بر قیمت ETH

هاوینگ از قانون ساده اقتصادی عرضه و تقاضا پیروی می‌کند، به همین دلیل است که ما شاهد شروع یک چرخه صعودی قبل از نصف شدن هستیم. درباره اتریوم شرایط چگونه است؟

اتریوم به‌جای کاهش خودکار پاداش‌های ماینر، از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند که جامعه آن را تایید یا رد می‌کند. با کمک به‌روزرسانی‌های دستی و چند EIP، پاداش بلاک استخراج‌کنندگان ETH از 5 به 2 واحد ETH کاهش یافت. در حال حاضر، ماینرهای بلاک چین اتریوم روزانه 6500 بلاک جدید تولید می‌کنند و حدود 13000 ETH صادر می‌کنند. با به‌روزرسانی Merge، انتشار اتریوم به‌طور تصاعدی کاهش می‌یابد و این موضوع تحت نظر اکثر سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی است.

 هاوینگ سه گانه اتریوم
تاثیر هاوینگ سه گانه اتریوم بر قیمت ETH

انتشار سالانه ETH از 4.3 درصد به 0.4 درصد کاهش می‌یابد که حدود 10 برابر کاهش فشار فروش از سوی ماینرها است. علاوه بر عدم وجود ماینینگ، عرضه اتریوم با کمک مکانیسم سوزاندن و کاهش عرضه به دلیل قفل بودن اتریوم مخاطره‌آمیز کاهش می‌یابد زیرا هنوز برداشتی انجام نشده است.

ترکیب سه نیرو: کاهش انتشار، سوزاندن و قفل ETH پدیده هاوینگ تریپل اتریوم را ایجاد می‌کند که به احتمال زیاد تأثیر زیادی بر آینده سکه خواهد داشت.

منبع: u.today

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا